Rancang Bangun Media Promosi Dan Pemesanan Online Bagas Motor Berbasis Web

Yoni Widhiarso, Sukadi .

Abstract


Abstract - Bagas Motor is a dealer engaged in the sales of used motorcycles in the district that require Ngadirojo media for the promotion and marketing of the product. Media promotion and marketing is about product information and specifications as well as the profile that will be used to assist in the promotion and delivery of information. Bagas Motor already has a conventional form of media promotion. But with the concomitant development of technology, it is necessary to the manufacture and sale of promotional media based websites.
The purpose of this research is to create a media campaign and web-based sales and benefit from media-based promotion and sale of this website is to help Bagas Motor in marketing products and delivering information about products Bagas Motor to the public.
In this research will discuss what factors in making this website. So with this research, the application used can facilitate the promotion and marketing of consumer products as well as easy to get information.
The expected outcome of the research and manufacture of this website is a marketing staff assisted in conveying product information and promotion of the community is also easy to obtain information about the product bagas motor.
Keywords: website, marketing

Abstrak - Bagas Motor adalah dealer yang bergerak dibidang penjualan motor bekas di kecamatan Ngadirojo yang memerlukan media untuk melakukan promosi dan pemasaran produk. Media promosi dan pemasaran ini berisi tentang informasi produk dan spesifikasi serta profil yang akan dipakai untuk membantu promosi dan penyampaian informasi. Bagas Motor sudah mempunyai media promosi yang berbentuk konvensional. Tetapi dengan seiring perkembangan teknologi, maka perlu adanya pembuatan media promosi dan penjualan berbasis website
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membuat Media promosi dan penjualan yang berbasis website dan manfaat dari Media promosi dan penjualan yang berbasis website ini adalah untuk membantu Bagas Motor dalam memasarkan produk dan menyampaikan informasi seputar produk Bagas Motor kepada masyarakat luas.
Dalam penelitian ini akan dibahas tentang faktor apa saja dalam pembuatan website. Sehingga dengan penelitian ini, aplikasi yang digunakan bisa mempermudah proses promosi dan pemasaran produk serta konsumen mudah mendapatkan informasi.
Hasil yang diharapkan dari penelitian dan pembuatan website ini adalah staf marketing terbantu dalam menyampaikan informasi produk dan melakukan promosi serta masyarakat juga mudah untuk mendapatkan informasi seputar produk yang ada di dealer bagas motor.
Kata kunci: website, media promosi

Full Text:

Untitled


DOI: http://dx.doi.org/10.0809/seruni.v2i1.768

Refbacks

  • There are currently no refbacks.